Monday, January 31, 2005

Blake's Comment on Windows Search Companion

If ever there was a case against “cute” and “harmless” features, this is it. And by the way, the picture above isn’t doctored. That’s actually the question the dog poses when you click on it. And if you select “Do a trick,” he will do anything from pull out a dog bowl and ask for food to—you guessed it—scratch himself again. If the developers who programmed the dog focused instead on making sure that searching a couple hundred files on the machine next to you wasn’t ten times slower than searching 8 billion machines around the world, perhaps every search engine out there wouldn’t have to reinvent desktop search today. 好文,手痒翻译如下: Ok,问题不是出在那个别针上 当时我正在一台新的计算机上设置Firefox开发环境,并很快积攒了大约250个打开的窗口,实际上任务栏已经开始滚动。 大约3小时前,我开始每隔几分钟听到一个噪音。在配置Firefox开发环境时听到什么并不反常,它总是让你有些错觉。不过这次是个新的声音,在开发Mozilla的几年中都没听到过。 自然的,我做的第一件事是检查所有可能想吸引我注意的网络程序。但是AIM, MSN, 或者IRC上都没有人想招呼我。 最终,那个如此渴望让我关注的程序原来是Windows的搜索程序。那个坐在窗口角落里的小狗站在——我向上帝起誓——每几分钟挠他自己,那个声音就是他挠毛的声音。 花片刻来想想这事。 如果“可爱”和“无害”的特性会招人厌烦的话,这就是个例子。顺便说,上面的图片并不是捏造的,这真的是你点击它时它会给出的选择。如果你点了“耍个把戏”,它会做出从拖出一个狗食盆到——你猜到了——再挠自己的任何事。 如果编写这个狗的程序员更专注于使搜索你身边计算机上的几百个文件不比搜索全世界80亿个文件慢10倍以上的话,也许外面的每个搜索引擎(Google, Yahoo, Ask Jeeves, MSN, AOL)就没必要重新发明桌面搜索引擎了。 评论: 好吧,如果有人都懒得在做任何正事前弄走MS的所有那些垃圾,他就只配看着(和听着!) 那只卡通狗在他的桌面上舔蛋蛋!

No comments: